BB locomotive General Motors 200 factory-built diesel-electric locomotive is the first type of power transmission DC - DC is already used in Java since the end of 1957. This locomotive has a power of 950 HP engine with axle arrangement (A1A) (A1A), ie, with two bogies bergandar 3, but each one is only 2 axle motor-driven traction. It is made so that each gandarnya pressure low, and does not exceed the carrying capacity of the network of railway tracks at the time.
The locomotive was later operated by Daop 4 Semarang and Regional Division III Sumsel.dan stored in some locomotive depot, among others:
Locomotive depot Poncol Semarang (BB200-21 BB200-29)
Locomotive depot Tanjung Karang (BB200-07, BB200-14)
Profile locomotive BB200:
Body Length: 13 106 mm
Body Width: 2794 mm
Empty weight: 70 tons
Engine power: 950 HP
Number of traction motors: 4 pieces
Maximum speed: 110 km / h
machine
Diesel Engine: EMD-G8
Compression: 2 Steps
Transmission: Diesel Electric
Generator-Motor Traction: DC-DC
Fuel Capacity: 1547 Liter
Sand Capacity: 251 Liters
Cooling Water Capacity: 412 liters
dimensions:
Width gauge (track gauge): 1067 mm
The length of the body (body): 13 106 mm
Body width: 2794 mm
Maximum height: -
Distance axle: 3200 mm
Drive wheel diameter: 1016 mm
Idle wheel diameter: 889 mm
weight
Empty weight: 70 tons
Weight ready: 74.8 tons
Adhesion Weight: 49.6 tons
Motor diesel
Type: EMD 8-567 C (caterpillar)
Type: 2-step, blower
Engine power: 950 HP
Power to the generator / converter: 875 HP
Traction motor / converter
Number of traction motors: 4
Type of bike: D-29, direct current
Type of generator: GM D-15E, direct current
performance:
Maximum speed: 110 km / h
capacity
Fuel: 1900 lt
Lubricating Oil: 500 lt
Cooling water: 700 lt
Sand: 340 lt
Other:
Brake system: Compressed air, dynamic, parking
Compressor Type: WBO, Gardner Denver
Lokomotif BB 200 buatan pabrik General Motors adalah lokomotif diesel elektrik tipe pertama dengan transmisi daya DC - DC yang sudah digunakan di Jawa sejak akhir tahun 1957. Lokomotif ini memiliki daya mesin sebesar 950 HP dengan susunan gandar (A1A)(A1A), yakni dengan dua bogie bergandar 3, namun masing-masing hanya 2 gandar yang digerakkan oleh motor traksi. Hal ini dibuat agar tekanan tiap-tiap gandarnya rendah, dan tidak melampaui daya dukung jaringan rel KA ketika itu.
Lokomotif ini kemudian dioperasikan oleh Daop 4 Semarang dan Divisi Regional III Sumsel.dan disimpan di beberapa dipo lokomotif, antara lain :
Dipo Lokomotif Semarang Poncol (BB200-21, BB200-29)
Dipo Lokomotif Tanjung Karang (BB200-07, BB200-14)
Profil lokomotif BB200:
Panjang body : 13106 mm
Lebar body : 2794 mm
Berat kosong : 70 ton
Daya mesin : 950 HP
Jumlah motor traksi : 4 buah
Kecepatan maksimum : 110 km/jam
Mesin
Mesin Diesel :EMD-G8
Kompresi : 2 Langkah
Transmisi : Diesel Electric
Generator-Motor Traksi : DC-DC
Kapasitas Bahan Bakar : 1547 Liter
Kapasitas Pasir : 251 Liter
Kapasitas Air Pendingin : 412 liter
Dimensi:
Lebar sepur (track gauge): 1.067 mm
Panjang badan (body): 13.106 mm
Lebar badan: 2.794 mm
Tinggi maksimum: -
Jarak gandar: 3.200 mm
Diameter roda penggerak: 1.016 mm
Diameter roda idle: 889 mm
Berat
Berat kosong: 70 ton
Berat siap: 74,8 ton
Berat adhesi: 49,6 ton
Motor diesel
Tipe: EMD 8-567 C (caterpillar)
Jenis: 2 langkah, blower
Daya mesin: 950 HP
Daya ke generator/converter: 875 HP
Motor traksi/converter
Jumlah motor traksi: 4
Tipe motor: D-29, arus searah
Tipe generator: GM D-15E, arus searah
Performansi:
Kecepatan maksimum: 110 km/jam
Kapasitas
Bahan bakar: 1.900 lt
Minyak pelumas: 500 lt
Air pendingin: 700 lt
Pasir: 340 lt
Lain-lain:
Sistem rem: udara tekan, dinamik, parkir
Tipe kompresor: WBO, Gardner Denver
BBの機関車ゼネラルモーターズ200工場出荷時に内蔵ディーゼル電気機関車は、直流送電の最初のタイプです - DCはすでに1957年の終わり以来、Javaで使用されています。この機関車は、2つのボギーbergandar3で、車軸配置を持つ950馬力のエンジン(A1A)(A1A)、すなわちの力を持っていますが、それぞれがモーター駆動のトラクションのみ2車軸です。それはように各gandarnya圧力が低く作られており、当時の鉄道線路のネットワークの伝送容量を超えることはありません。
機関車は、後で他の人の間で、いくつかの機関車デポに格納Daop4スマランと地域分割III Sumsel.danによって運営されました:
機関車デポPoncolスマラン(BB200 BB200-21-29)
機関車デポタンジュンカラン(BB200-07、BB200-14)
プロフィール機関車BB200:
ボディ長:13106ミリメートル
ボディ幅:2794ミリメートル
空の重量:70トン
エンジンパワー:950 HP
トラクションモーターの数:4個
最大速度:毎時110キロ
マシン
ディーゼルエンジン:EMD-G8
圧縮:2ステップ
トランスミッション:ディーゼル電気
発電電動機のトラクション:DC-DCコンバータ
燃料容量:1547リットル
砂容量:251リットル
冷却水容量:412リットル
寸法:
幅ゲージ(軌間ゲージ):1067ミリメートル
本体(ボディ)の長さ:13106ミリメートル
ボディ幅:2794ミリメートル
最大の高さ: -
距離アクスル:3200ミリメートル
1016ミリメートル:車輪径を駆動
アイドル車輪径:889ミリメートル
重量
空の重量:70トン
重量準備:74.8トン
接着重量:49.6トン
モーターディーゼル
タイプ:EMD8から567℃(毛虫)
タイプ:2段階、送風機
エンジンパワー:950 HP
875 HP:ジェネレータ/ Aコンバータへの電源
トラクションモーター/ Aコンバータ
トラクションモーターの数:4
自転車のタイプ:D-29、直流
ジェネレータの種類:GMのD-15E、直流
パフォーマンス:
最大速度:毎時110キロ
容量
燃料:1900 LT
潤滑油:500 LT
冷却水:700 LT
サンド:340 LT
その他:
ブレーキシステム:圧縮空気、ダイナミック、駐車場
コンプレッサータイプ:WBOの、ガードナーデンバー
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