(BY:http://id.wikipedia.org/wiki/CC200)
Locomotive CC 200 is the first diesel locomotive in Indonesia. General Electric manufactured in 1953. Diesel-electric locomotive weighing 96 tons was ordered by Indonesia as many as 27 pieces. CC200 locomotive that is left now is the depot locomotive CC20015 Cirebon are still well cared for conserved. The two "sisters" last, CC 200 CC 200 08 and 09 have been sent to Balai Yasa Yogyakarta after being retired.
This locomotive engine power of 1750 HP locomotive axle arrangement is Co '2 Co' means, bogie locomotive has two drive each with 3 axle drive with 6 traction motor and an idle bogie consists of two pairs of wheels.
technical data
dimensions:
Width gauge (track gauge): 1067 mm
The distance between the coupling device: 17,070 mm
Body width: 2819 mm
Maximum Height: 3651 mm
Distance axle: 3610 mm
The distance between the pivot: 9556 mm
Drive wheel diameter: 908 mm
High tool coupling: 760 mm
Weight:
Empty weight: 92 tons
Weight ready: 96 tons
Adhesion Weight: 72 tons
Motor diesel
Type: ALCO 244E
Type: 4 steps
Engine power: 1750 HP
Power to the generator / converter: 1,600 HP
Traction motor / converter
Number of traction motors: 6
Type of bike: GE 761
performance:
Maximum speed: 100 km / h
Maximum tensile force (adhesion): 15,120 kgf
The radius of the smallest arch: 140 m
capacity:
Fuel: 1900 lt
Lubricating Oil: 750 lt
Cooling water: 900 lt
Sand: 600 lt
Other:
Brake system: Compressed air
Lokomotif CC 200 adalah lokomotif diesel pertama di Indonesia. buatan pabrik General Electric tahun 1953. Lokomotif diesel elektrik dengan berat 96 ton ini dipesan oleh Indonesia sebanyak 27 buah. Lokomotif CC200 yang tersisa sekarang berada di Dipo Lokomotif Cirebon yaitu CC20015 yang masih dirawat dengan baik untuk dilestarikan. Dua "saudara" terakhirnya, CC 200 08 dan CC 200 09 sudah dikirim ke Balai Yasa Yogyakarta setelah dinyatakan pensiun.
Lokomotif ini berdaya mesin sebesar 1750 HP dengan susunan gandar lokomotif ini adalah Co' 2 Co' artinya, lokomotif ini memiliki dua bogie penggerak masing-masing dengan 3 gandar penggerak dengan 6 motor traksi dan satu bogie idle yang terdiri dari 2 pasang roda.
Data teknis
Dimensi:
Lebar sepur (track gauge): 1.067 mm
Jarak antar alat perangkai: 17.070 mm
Lebar badan: 2.819 mm
Tinggi maksimum: 3.651 mm
Jarak gandar: 3.610 mm
Jarak antar pivot: 9.556 mm
Diameter roda penggerak: 908 mm
Tinggi alat perangkai: 760 mm
Berat:
Berat kosong: 92 ton
Berat siap: 96 ton
Berat adhesi: 72 ton
Motor diesel
Tipe: ALCO 244E
Jenis: 4 langkah
Daya mesin: 1.750 HP
Daya ke generator/converter: 1.600 HP
Motor traksi/converter
Jumlah motor traksi: 6
Tipe motor: GE 761
Performansi:
Kecepatan maksimum: 100 km/jam
Gaya tarik maksimum (adhesi): 15.120 kgf
Jari-jari lengkung terkecil: 140 m
Kapasitas:
Bahan bakar: 1.900 lt
Minyak pelumas: 750 lt
Air pendingin: 900 lt
Pasir: 600 lt
Lain-lain:
Sistem rem: udara tekan
機関車のCC200は、インドネシア初のディーゼル機関車です。ゼネラルエレクトリックは1953年に製造されています。 96トンの重量を量るディーゼル電気機関車は、27ピースと同数インドネシアが命じられた。今残っているCC200機関車CC20015チレボンがまだよく保存されたケアを受けていますデポ機関車です。 2"姉妹が"最後に、CCは、CC20020008と09は廃止された後、バライヤサジョクジャカルタに送られてきた。
1750 HPの機関車の車軸配置のこの機関車のエンジン動力が'2 CO '手段をCOであり、ボギー機関車は6トラクションモーターとアイドルボギー車輪の2ペアで構成された3軸駆動で、それぞれ2つのドライブを持っています。
技術データ
寸法:
幅ゲージ(軌間ゲージ):1067ミリメートル
結合装置の間の距離:17070ミリメートル
ボディ幅:2819ミリメートル
最大高さ:3651ミリメートル
距離アクスル:3610ミリメートル
ピボット間の距離:9556ミリメートル
908ミリメートル:車輪径を駆動
高いツールカップリング:760ミリメートル
重量:
空の重量:92トン
重量準備:96トン
接着重量:72トン
モーターディーゼル
タイプ:ALCO244E
タイプ:4つのステップ
エンジンパワー:1750のHP
1600 HP:ジェネレータ/ Aコンバータへの電源
トラクションモーター/ Aコンバータ
トラクションモーターの数:6
自転車のタイプ:GE761
パフォーマンス:
最大速度:毎時100キロ
最大引張力(粘着力):15120 KGF
最小のアーチの半径:140メートル
容量:
燃料:1900 LT
潤滑油:750 LT
冷却水:900 LT
サンド:600 LT
その他:
ブレーキシステム:圧縮空気
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