Kamis, 14 Maret 2013

CC300 DIESEL LOCOMOTIVE



CC300 locomotive is one of a series locomotives are in Indonesia. This locomotive was made by PT INKA pure design and systems integration engineer brainchild Indonesia.
This locomotive has a length of 19 m, width 2.642 m and weighing about 90 tons. The maximum speed is 120 km / h, the power output is 2500 HP and has a traction effort of 270 KN for starting. The engine using diesel Caterpillar engine with transmission from Voith. Braking system using Wabtec product, use the product master controller Woojin of South Korea, is also equipped with a generator from Caterpillar C15 so that it does not require power train if the passenger train pull circuit.
Now there are 3 CC300 locomotive made ​​by PT INKA and is undergoing a test run at the factory INKA. This locomotive is planned to be placed in some of the existing locomotive depot in Central Java and East Java.

Lokomotif CC300 merupakan salah satu seri lokomotif yang berada di Indonesia. Lokomotif ini dibuat oleh PT INKA desain dan integrasi sistemnya murni hasil pemikiran engineer Indonesia.

Lokomotif ini mempunyai panjang 19 m, lebar 2,642 m dan berat sekitar 90 ton. Kecepatan maksimalnya adalah 120 km/jam, power outputnya adalah 2500 HP dan memiliki traksi effort sebesar 270 KN untuk starting. Mesinnya memakai mesin diesel Caterpillar dengan transmisi dari Voith. Sistem pengereman memakai produk Wabtec, master controller memakai produk Woojin dari Korea Selatan, juga dilengkapi dengan genset C15 dari Caterpilar sehingga tidak memerlukan kereta pembangkit jika menarik rangkaian kereta penumpang.Saat ini sudah ada 3 lokomotif CC300 yang dibuat oleh PT INKA dan sedang menjalani test run di pabrik INKA. Direncanakan lokomotif ini akan ditempatkan di beberapa dipo lokomotif yang ada di Jawa Tengah dan Jawa Timur.


CC300シリーズ機関車は機関車の一つであるインドネシアです。この機関車は、PT INKA純粋な設計とシステムインテグレーションエンジニア発案インドネシアによって作られた。
この機関車は19メートルの長さ、幅2.642メートル、約90トンの重量を量るを持っています。最高速度は120 km / hである電力出力は2500のHPで、起動するための270 KNの牽引の努力を持っています。フォイトからの送信とキャタピラーディーゼルエンジンを使用してエンジン。 Wabtec製品を使用してブレーキシステムは、旅客列車が回路を引き抜くと、それがパワートレインを必要としないように、またキャタピラーC15から発電機が装備されている韓国の製品マスタコントローラウジンを使用しています。
今すぐPT INKAによって作られていて、工場INKAで実行テストを受けている3 CC300機関車があります。この機関車は中部ジャワ、東ジャワにある既存の機関車デポの一部に配置することが計画されています。

Tidak ada komentar:

Posting Komentar