E331 series set AK1 on a Keiyo Line service, May 2010
The E331 series (E331系) is an electric multiple unit (EMU) train used for commuter services on the Keiyo Line in Japan operated by East Japan Railway Company (JR East). Only one trainset has been built, and it differs significantly from other JR commuter EMUs in having articulated cars with shared bogies and using direct-drive motors. As of October 2012, this train is not in operation.
History
Incorporating new technology tested on the earlier experimental E993 series "AC Train", the E331 series was delivered to JR East in March 2006. Cars 1 to 7 were built by Tokyu Car Corporation in Yokohama, and passenger train 8 to 14 were built by Kawasaki Heavy Industries in Kobe.
Following extensive test running, the set entered revenue service on the Keiyō Line between Tokyo and Soga from the start of the revised timetable on 18 March 2007. It was soon removed from service on 26 March for modifications. The set was returned to service on 23 December 2008.
The set was removed from revenue service in May 2009, returning to service on 3 April 2010.
It was subsequently removed from service again, and as of October 2012, is not in use.
Seri E331 (E331 系) adalah beberapa unit listrik (EMU) digunakan untuk layanan kereta komuter di jalur Keiyo di Jepang dioperasikan oleh Perusahaan Kereta Api Jepang Timur (JR East). Hanya satu trainset telah dibangun, dan ini berbeda secara signifikan dari emu komuter JR lainnya dalam memiliki mobil diartikulasikan dengan bogie bersama dan menggunakan direct-drive motor. Pada Oktober 2012, kereta ini tidak beroperasi.
sejarah
Menggabungkan teknologi baru diuji pada seri E993 sebelumnya eksperimental "AC kereta", seri E331 disampaikan ke JR East pada Maret 2006. Mobil 1 sampai 7 yang dibangun oleh Tokyu Car Corporation di Yokohama, dan kereta penumpang 8 sampai 14 dibangun oleh Kawasaki Heavy Industries di Kobe.
Setelah tes ekstensif berjalan, set memasuki layanan pendapatan di jalur Keiyo antara Tokyo dan Soga dari awal jadwal revisi pada tanggal 18 Maret 2007. Itu segera dihapus dari layanan pada tanggal 26 Maret untuk modifikasi. Set dikembalikan ke layanan pada tanggal 23 Desember 2008.
Set telah dihapus dari layanan pendapatan bulan Mei 2009, kembali ke layanan pada tanggal 3 April 2010.
Hal ini kemudian dihapus dari layanan lagi, dan per Oktober 2012, tidak digunakan.
歴史
以前の実験E993シリーズ "ACトレイン"でテスト新技術を取り入れ、E331シリーズは、2006年3月にJR東日本に納入された。 1から7までの車が横浜に東急車輌製造によって造られた、旅客列車は、8〜14は神戸に川崎重工業によって造られた。
広範なテスト実行後、セットは2007年3月18日に改訂された時刻表の先頭から東京と蘇我の間京葉線収入サービスに入った。それはすぐに変更のため3月26日上のサービスから削除されました。セットは2008年12月23日のサービスに戻されました。
セットは、2010年4月3日にサービスを提供するために戻って、2009年5月に国税庁から削除されました。
それは、その後再びサービスから削除され、2012年10月の時点では、使用されていないされた。
Tidak ada komentar:
Posting Komentar