THE RED DEVIL AT PRETORIA,TRANSVAAL,25 APRIL 1981
The Class 26, popularly known as the Red Devil, is a 4-8-4 steam locomotive that was rebuilt from a Class 25NC locomotive by mechanical engineer David Wardale from England while in the employ of the South African Railways. The rebuilding took place at the Salt River Works in Cape Town and was based on the principles developed by Argentinian mechanical engineer L.D. Porta
Manufacturer
The original locomotive from which the Class 26 was rebuilt entered service in 1953 as the last to be built of the Class 25NC 4-8-4 Northern locomotives. The Class 25 condensing and Class 25NC non condensing locomotives were designed by the South African Railways (SAR) in conjunction with Henschel and Son and were built in 1953. The first Class 25, number 3451, most of the Class 25 condensing tenders and Class 25NC numbers 3412 to 3450 were built by Henschel, while Class 25NC numbers 3401 to 3411 and the other eighty-nine Class 25 condensing locomotives were built by the North British Locomotive Company (NBL) in Glasgow, Scotland.
Trial run rebuilding
The rebuilding project suffered from the outset from, at best, half hearted support on the side of the SAR management, who had by then already decided to replace all steam traction with electric and diesel-electric power.
Wardale, however, was determined to demonstrate that the efficiency of steam locomotives could be drastically increased by making use of a Gas Producer Combustion System (GPCS) to produce more steam for less fuel consumed, and the Lempor exhaust system developed by Argentinian mechanical engineer L.D. Porta to utilise steam with maximum efficiency.
As a trial run Wardale was allowed to carry out extensive modifications on a Krupp built Class 19D 4-8-2 branch line locomotive, number 2644. A GPCS and tandem dual Lempor exhausts were installed, along with some other small improvements that included high mounted smoke deflectors.
The modifications enabled the locomotive to achieve significantly higher power and lower fuel consumption than other unmodified Class 19Ds, which resulted in Wardale being allowed to continue with the building of a Class 26 prototype.
The Class 26, dikenal sebagai Setan Merah, adalah 4-8-4 lokomotif uap yang dibangun dari lokomotif 25NC Kelas oleh insinyur mekanik David Wardale dari Inggris, sementara dalam mempekerjakan Kereta Api Afrika Selatan. Pembangunan kembali berlangsung di Salt Works Sungai di Cape Town dan didasarkan pada prinsip-prinsip yang dikembangkan oleh insinyur mekanik Argentina LD Porta
Pabrikan
Lokomotif asli dari mana Kelas 26 dibangun mulai beroperasi pada tahun 1953 sebagai yang terakhir yang akan dibangun dari 25NC Kelas 4-8-4 lokomotif Utara. Kelas 25 kondensasi dan 25NC Kelas lokomotif kondensasi non dirancang oleh Afrika Selatan Kereta Api (SAR) dalam hubungannya dengan Henschel dan Anak dan dibangun pada tahun 1953. Kelas pertama 25, nomor 3451, sebagian besar dari 25 tender kondensasi Kelas dan nomor 25NC Kelas 3412-3450 dibangun oleh Henschel, sedangkan Kelas 25NC nomor 3401-3411 dan delapan puluh sembilan lainnya Kelas 25 lokomotif kondensasi dibangun oleh British Utara Lokomotif Perusahaan (NBL) di Glasgow, Skotlandia.
Percobaan menjalankan pembangunan kembali
Proyek pembangunan kembali menderita awal dari, di terbaik, setengah hati dukungan pada sisi manajemen SAR, yang kemudian oleh telah memutuskan untuk mengganti semua traksi uap dengan tenaga listrik dan diesel-listrik.
Wardale, bagaimanapun, bertekad untuk menunjukkan bahwa efisiensi lokomotif uap dapat meningkat secara drastis dengan menggunakan Sistem Gas Producer Pembakaran (GPCS) untuk menghasilkan uap lebih sedikit bahan bakar yang dikonsumsi, dan sistem pembuangan Lempor dikembangkan oleh insinyur mekanik Argentina LD Porta untuk memanfaatkan uap dengan efisiensi maksimum.
Sebagai uji coba menjalankan Wardale diizinkan untuk melakukan modifikasi yang luas pada Krupp dibangun Kelas 19D 4-8-2 lokomotif cabang jalur, nomor 2.644. Sebuah knalpot GPCS dan tandem Lempor ganda yang terpasang, bersama dengan beberapa perbaikan kecil lainnya yang termasuk deflektor tinggi asap dipasang.
Modifikasi memungkinkan lokomotif untuk mencapai daya secara signifikan lebih tinggi dan konsumsi bahan bakar yang lebih rendah daripada yang lain 19Ds Kelas dimodifikasi, yang mengakibatkan Wardale diizinkan untuk melanjutkan pembangunan prototipe 26 Kelas.
俗赤い悪魔として知られているクラス26は、南アフリカ共和国の鉄道の社員のときにイギリスから機械エンジニアのDavid Wardaleによってクラス25NC機関から再建された4-8-4蒸気機関車です。再建は、ケープタウンのソルトリバー工場で行われ、アルゼンチンメカニカルエンジニアによって開発されたLDの原則に基づいていたポルタ
メーカー
クラス26が再構築された元の機関車はClass 25NC 4-8-4ノーザン機関車で造られる最後として、1953年にサービスを入れた。クラス25およびクラス25NC結露結露なき機関車はヘンと息子と一緒に南アフリカ共和国の鉄道(SAR)によって設計され、1953年に建設された。第一クラス25、3451番号、25クラスの凝縮入札およびClass 25NC数字のほとんど3450から3412をしばらくクラス25NC番号3401から3411まで、ヘンシェルによって造られたと他の八十から九クラス25結露機関車が北米イギリス人によって建設されたグラスゴー、スコットランドの機関車·カンパニー(NBL)。
試運転の再構築
最高の状態で、最初から苦しん再建プロジェクトは、それまで持っていたSARの管理の側面の半分の心を持ったサポートがすでに電気とディーゼル電力をすべて蒸気牽引を交換することを決めた。
Wardaleしかし、蒸気機関車の効率が大幅に消費され、より少ない燃料のためのより多くの蒸気を生成するガス生産の燃焼システム(GPCS)を利用することによって増加し、アルゼンチンメカニカルエンジニアLDによってLempor排気システムを開発することができることを実証することを決定した最大効率と蒸気を利用するポルタ。
試運転としてWardaleはクルップ組み込みクラス19D 4-8-2支線機関車、ナンバー2644に大幅な変更を行うことが許された。 GPCSとタンデムデュアルLempor排気はハイマウントスモークディフレクターが含まれていた他のいくつかの小さな改善と一緒にインストールされました。
修正は、機関車は、クラス26のプロトタイプの構築を続行することを許可されてWardaleもたらした他の変更されていないクラス19Ds、より有意に高いパワーと低燃費を達成しました。
Tidak ada komentar:
Posting Komentar