Jumat, 15 Maret 2013

IE 22000 CLASS ''INTERCITY RAILCARS''


The 22000 Class "InterCity Railcar" is a diesel multiple unit type in service with Iarnród Éireann in Ireland.
In a new departure for Iarnród Éireann they will be the first railcars to have been built specifically to serve on InterCity routes and are capable of speeds of up to 100 mph (160 km/h).

HISTORY
In 2005, the Irish Government announced the €34billion Transport 21 proposal, intended to implement significant improvements to Ireland's transport infrastructure, with major emphasis on the railway network. As part of this, large-scale replacement of rolling stock was planned. At this time, this was made up entirely of locomotive hauled coaching stock, the majority of which was based on the British Rail Mark 2 and British Rail Mark 3. IÉ ordered a total of 120 new vehicles to replace the existing coaching stock. In a major departure, it was announced that the new trains would be 3 and 6 car Diesel Multiple Units rather than locomotive hauled trains. This order was extended to 150 vehicles in 2005 and again to 183 vehicles in 2007. A further order for another 51 vehicles was made in December 2008

Unit types
The ICRs are divided into three car sets and six car sets, and have two internal configurations. The first 30 units are all three cars, and are all intended for use on InterCity routes, as are ten of the 15 six car units. The remaining five 6-car sets, plus the 17 three car sets ordered in 2008 are configured for long-range Commuter services from Dublin. Combinations of two 3-car sets, three 3-car sets, two 6-car sets and a 3-car set + a 6-car set are possible. In case of emergency, they can operate in formations of up to 18 cars.
A1: Driving end car, Catering, wheelchair accessible WC, one wheelchair space, 36 1st class seats
A2: Driving end car, standard WC, 66 seats
A22: A2 car with NIR TPWS/AWS & radio system
A3: Driving end car, wheelchair accessible WC, two wheelchair spaces, bicycle storage, 54 seats
A33: A3 car with NIR signal & radio system
B: Intermediate car, standard WC, 72 seats
B1: B car with sanding system
3-car sets: A2 (or A22) - B - A3 (or A33)
6-car sets: A1 - B - B1 - B - B - A3 (10) & A2 - B - B1 - B - B - A3 (5)


Kelas 22000 "InterCity Railcar" adalah jenis unit diesel beberapa layanan dengan Iarnród Eireann di Irlandia.
Dalam keberangkatan baru untuk Iarnród Eireann mereka akan menjadi railcars pertama yang telah dibangun khusus untuk melayani rute InterCity dan mampu kecepatan hingga 100 mph (160 km / h).

SEJARAH
Pada tahun 2005, Pemerintah Irlandia mengumumkan Transportasi usulan € 21 34billion, dimaksudkan untuk menerapkan perbaikan yang signifikan untuk infrastruktur transportasi Irlandia, dengan penekanan utama pada jaringan kereta api. Sebagai bagian dari ini, skala besar penggantian rolling stock direncanakan. Pada saat ini, ini dibuat seluruhnya dari lokomotif mengangkat saham pembinaan, yang sebagian besar didasarkan pada Mark British Rail 2 dan British Rail Mark 3. IE memerintahkan total 120 kendaraan baru untuk menggantikan stok pembinaan yang ada. Dalam keberangkatan utama, ia mengumumkan bahwa kereta baru akan 3 dan 6 Unit Diesel mobil Beberapa daripada lokomotif diangkut kereta. Perintah ini diperpanjang untuk 150 kendaraan pada tahun 2005 dan lagi untuk 183 kendaraan pada tahun 2007. Sebuah perintah lebih lanjut selama 51 kendaraan dibuat pada bulan Desember 2008

Satuan jenis
Para ICRS dibagi menjadi tiga set gerbong dan enam set gerbong, dan memiliki dua konfigurasi internal. Yang pertama 30 unit semua tiga gerbong, dan semuanya ditujukan untuk digunakan pada rute InterCity, seperti sepuluh dari 15 enam unit gerbong. Sisa lima 6-gerbong set, ditambah 17 set gerbong tiga memerintahkan pada tahun 2008 yang dikonfigurasi untuk jangka panjang layanan Commuter dari Dublin. Kombinasi dari dua 3-mobil set, tiga 3-gerbong set, dua set 6-gerbong dan satu set 3-gerbong + set 6-gerbong yang mungkin. Dalam kasus darurat, mereka dapat beroperasi di formasi hingga 18 gerbong
A1:  belakang  gerbong, Catering, kursi WC diakses, salah satu kursi ruang, 36 kursi kelas 1
A2: Mengemudi end mobil, standar WC, 66 kursi
A22: gerbong A2 dengan NIR TPWS / AWS & sistem radio
A3: bagian belakang gerbong, kursi WC diakses, dua ruang kursi roda, sepeda penyimpanan, 54 kursi
A33: gerbong A3 dengan NIR sinyal & sistem radio
B: gerbong Menengah, standar WC, 72 kursi
B1: gerbong B dengan sistem pengamplasan
3-gerbong set: A2 (atau A22) - B - A3 (atau A33)
6-gerbong set: A1 - B - B1 - B - B - A3 (10) & A2 - B - B1 - B - B - A3 (5)


22000クラス "インターシティ鉄道車両"とは、アイルランドのIarnródÉireann持つサービスにおけるディーゼル複数ユニットタイプです。
IarnródÉireannのための新たな出発で、彼らはインター路線に奉仕するために特別に造られた最初の車両であると毎時100マイル(160のkm / h)までの速度が可能であるでしょう。

歴史
2005年には、アイルランド政府は鉄道網に大きな重点を置いて、アイルランドの輸送インフラへの大幅な改善を実現するために意図された€34billionトランス21の提案を、発表しました。この一環として、車両の大規模な交換が予定されていた。この時点で、これは完全に機関車から成っていた、イギリスのレールマーク2とブリティッシュレールマーク3に基づいていたそのうちの大半をコーチング在庫を連行。すなわち、既存のコーチング株式を交換する120新しい車の合計を命じた。主要な出発では、新しい列車は機関車が列車を連行するのではなく3と6の車のディーゼル複数のユニットであることが発表された。この順序は、2005年には、再び2007年には183の車両に150台に拡張されました。他の51の車両をさらに注文は、2008年12月に行われた

ユニットの種類
ICRのは3車セットと6の車のセットに分割し、2つの内部構成を有している。最初の30単位は、すべての3台の車であり、すべてのインター路線での使用のために意図されている、など15車6台の10アール。残りの5つの6両セットに加え、2008年に命じた17 3車セットはダブリンから長距離通勤者サービス用に設定されています。 2つの3車セットの組み合わせは、3つの3車セット、2 6両セットと3両セット+ 6両セットが可能です。緊急の場合には、彼らは18台までの地層で動作することができます。
A1:駆動端車、仕出し、車椅子対応トイレ、1車椅子スペース、36ファーストクラスの座席
A2:駆動端車、標準トイレ、66席
A22:NIR TPWS / AWS&ラジオシステムとA2の車
A3:運転終了車、車椅子対応トイレ、車椅子スペース2、自転車置き場、54席
A33:近赤外信号と無線システムとA3の車
B:中級車、標準トイレ、72席
B1:サンディングシステムでB車
3車載セット:A2(またはA22) - B - A3(またはA33)
6両セット:A1 - B - B1 - B - B - A3(10)&A2 - B - B1 - B - B - A3(5)


Tidak ada komentar:

Posting Komentar