Rabu, 13 Maret 2013

JAPAN RAILWAYS EAST(JR EAST) E231 SERIES



JAPAN RAILWAYS EAST(JR EAST) E231 511

A fleet of 52 11-car E231-500 series was delivered from January 2002 to April 2005 for use on Yamanote Line services, replacing the earlier 205 series fleet. The first trains entered service on 21 April 2002. These trains include D-ATC digital automatic train control, and feature pairs of LCD passenger information screens above each door internally. These screens also show advertisements.
Each 11-car set contains two 6-door SaHa E230 trailer cars (cars 7 and 10) with six pairs of doors per side and bench seats that were folded up until 10 a.m. on weekdays to provide standing room only during the morning peak. From 22 February 2010, the seats were able to be used during the morning peak.
The two 6-door cars in each set were replaced by a new build of 4-door trailer cars between February 2010 and August 2011, to standardize door spacing ahead of the introduction of platform doors on all Yamanote Line stations by 2017. The new cars were built to E233 series standards, and the replacement cars (SaHa E231-4600) for car 10 have an irregular door spacing corresponding to the driving cars of Keihin-Tōhoku Line E233-1000 series sets, which occasionally have to share the same platforms during engineering work. This results in interior seating arranged 3-7-7-5-4, instead of the normal 3-7-7-7-3 arrangement. The first batch of replacement 4-door SaHa E231-600 and SaHa E231-4600 cars were delivered from JR East's Niitsu factory on 1 February 2010. Also, the E231-500 series trains will be retrofitted with Train Automatic Stopping Controller (TASC) by 2017 eventually allowing all trains to stop automatically at stations without the need to operate the brakes manually, as the (future) platform screen doors necessitate very accurate stopping positions. This will make the E231-500 series the first JR rolling stock to use TASC (by: wikipedia english)

Sebuah armada dari 52 seri 11-mobil E231-500 disampaikan dari Januari 2002 sampai April 2005 untuk digunakan pada layanan Yamanote Line, menggantikan armada 205 seri sebelumnya. Kereta pertama memasuki layanan pada tanggal 21 April 2002. Ini kereta termasuk D-ATC digital otomatis kontrol kereta api, dan pasang fitur layar LCD informasi penumpang di atas setiap pintu internal. Layar ini juga menunjukkan iklan.setiap set gerbong terdiri 6 pintu otomatis. untuk membakukan jarak pintu depan pengenalan pintu platform semua stasiun Yamanote Line pada 2017.kereta baru telah dibangun untuk E233 standar seri, dan kereta pengganti (Saha E231-4600) untuk kereta 10 memiliki jarak pintu tidak teratur sesuai dengan kereta mengemudi dari Keihin-Tohoku Jalur E233-1000 set seri, yang kadang-kadang harus berbagi yang sama platform selama pekerjaan rekayasa. Ini hasil di tempat duduk interior diatur 3-7-7-5-4, bukan pengaturan 3-7-7-7-3 normal.  Angkatan pertama pengganti 4-door Saha E231-600 dan Saha E231-4600 mobil yang dikirim dari pabrik Niitsu JR Timur pada 1 Februari 2010.  Juga, kereta E231-500 series akan dipasang dengan Controller menghentikan kereta otomatis (TASC) 2017 akhirnya memungkinkan semua kereta berhenti secara otomatis pada stasiun tanpa perlu untuk mengoperasikan rem secara manual, sebagai pintu platform (masa depan) layar memerlukan posisi berhenti sangat akurat. Ini akan membuat seri E231-500 saham JR pertama bergulir untuk menggunakan TASC


52 11車内E231-500シリーズの艦隊は、以前205シリーズの艦隊を交換、山手線サービス上で使用するために2005年4月から2002年1月から配信された。最初の列車は2002年4月21日にサービスを入れた。これらの列車は、D-ATCのデジタル自動列車制御、および内部で各ドア上のLCD旅客情報画面の機能のペアが含まれています。これらの画面は、広告が表示されます。
各11両セットは、[2]10日まで折り畳んた側とベンチシート当たりドアの6ペアだけで午前中に立っている部屋を提供するために、平日の午前26ドアのサハE230トレーラー車を(車7および10)が含まれていますピーク。 2010年2月22日から、席は朝のピーク時に使用されることができました。
各セット内の2つの6ドア車は前方に2017年までにすべての山手線の駅にホームドアの導入のドアの間隔を標準化するために、2010年2月と2011年8月の間に4ドアトレーラー車の新しいビルドに置き換えられています。新しい車はE233系標準に組み込まれており、車10の交換用車(サハE231-4600)は、時折共有する必要が京浜東北線E233-1000シリーズセット、の駆動車に対応した不規則なドアの間隔を有していたエンジニアリング作業の間、同じプラットフォーム。インテリア座席でこの結果ではなく、通常の配置から3-7-7-7-3、3-7-7-5-4に配置。交換4ドアサハE231-600とサハE231-4600車の最初のバッチは2010年2月1日にJR東日本の新津工場から配信されていました。また、E231-500シリーズの列車は、(将来の)プラットホームスクリーンドアは非常に正確で必要になるとして、最終的には、すべての列車が手動でブレーキを操作しなくても駅で自動的に停止することができ、2017年までに列車自動停止コントローラ(TASC)で改造されるポジションを停止する。これは、E231-500シリーズのTASCを使用する最初のJRの車両になります

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