Sabtu, 16 Maret 2013

BOMBARDIER TRAXX LOCOMOTIVE


 (BY:http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Traxx)


Bombardier TRAXX is a modular product platform of electric and Diesel-electric mainline locomotives built by Bombardier Transportation, built in both freight and passenger variants. The first version was a dual voltage AC locomotive built from 2000 for German railways; later versions include DC versions, as well as quadruple voltage machines, able to operate on most European electrification schemes: 1.5/3.0 kV DC and 15/25 kV AC. The family was expanded to include diesel powered versions in 2006. Elements common to all variants include the steel bodyshells, the two bogies with two powered axles each, the three-phase asynchronous induction motors, the cooling exhausts on the roof edges, and the wheel disc brakes.
The TRAXX brand name itself was introduced in 2003. The acronym stands for Transnational Railway Applications with eXtreme fleXibility.Locomotives were primarily made for the railways of Germany, with orders coming from other European countries including France, Switzerland, Sweden, Norway, Italy, Belgium, Luxembourg, Poland, Spain and Hungary.


Bombardier Traxx adalah platform produk modular dari lokomotif listrik arus utama dan Diesel-listrik dibangun oleh Bombardier Transportasi, dibangun di kedua angkutan penumpang dan varian. Versi pertama adalah tegangan AC lokomotif ganda dibangun dari tahun 2000 untuk kereta api Jerman, versi termasuk versi DC, serta mesin tegangan empat kali lipat, mampu beroperasi pada sebagian skema elektrifikasi Eropa: 1.5/3.0 kV DC dan 15/25 kV AC. Keluarga itu diperluas untuk mencakup versi bertenaga diesel pada tahun 2006. Elemen umum untuk semua varian termasuk bodyshells baja, dua bogie dengan dua as bertenaga masing-masing, motor asinkron tiga fase induksi, knalpot pendinginan di tepi atap, dan rem roda disk.
Merek Traxx Nama itu sendiri diperkenalkan pada tahun 2003. Akronim ini singkatan Aplikasi Railway Transnasional dengan fleXibility.Locomotives eXtreme yang terutama dibuat untuk kereta api dari Jerman, dengan perintah yang datang dari negara-negara Eropa lainnya, termasuk Perancis, Swiss, Swedia, Norwegia, Italia, Belgia, Luksemburg, Polandia, Spanyol dan Hongaria.



ボンバルディアTRAXXは貨物と旅客の両方の変種に建てボンバルディア交通機関、によって建てられた電気とディーゼル電気機関車メインラインのモジュラー製品プラットフォームです。最初のバージョンは、ドイツ鉄道のために2000年から構築されたデュアル電圧交流機関車だったし、それ以降のバージョンでは、ヨーロッパのほとんどの電化方式に動作することができるDCバージョンと同様に、四倍電圧のマシンでは、次のとおり1.5/3.0 kVの直流および15/25 kVのACを。一家は2006年にディーゼルバージョンを含むように拡張されました。すべての亜種に共通する要素は鋼bodyshells、2パワード車軸それぞれ、三相非同期誘導モータ、ルーフエッジの冷却排気を持つ2つの台車、車輪のディスクブレーキがあります。
TRAXXブランド名自体は2003年に導入されました。頭字語は、eXtreme fleXibility.Locomotivesとトランスナショナル鉄道アプリケーション主として受注はフランス、スイス、スウェーデン、ノルウェー、イタリア、ベルギー、ルクセンブルク、ポーランド、スペイン、ハンガリーなど、他の欧州諸国から来ると、ドイツの鉄道のために作られたの略です。



Tidak ada komentar:

Posting Komentar