Sabtu, 16 Maret 2013

BB 200 LOCOMOTIVE

(BY:http://id.wikipedia.org/wiki/BB200)


BB locomotive General Motors 200 factory-built diesel-electric locomotive is the first type of power transmission DC - DC is already used in Java since the end of 1957. This locomotive has a power of 950 HP engine with axle arrangement (A1A) (A1A), ie, with two bogies bergandar 3, but each one is only 2 axle motor-driven traction. It is made ​​so that each gandarnya pressure low, and does not exceed the carrying capacity of the network of railway tracks at the time.
The locomotive was later operated by Daop 4 Semarang and Regional Division III Sumsel.dan stored in some locomotive depot, among others:
Locomotive depot Poncol Semarang (BB200-21 BB200-29)
Locomotive depot Tanjung Karang (BB200-07, BB200-14)

Profile locomotive BB200:


Body Length: 13 106 mm
Body Width: 2794 mm
Empty weight: 70 tons
Engine power: 950 HP
Number of traction motors: 4 pieces
Maximum speed: 110 km / h
machine
Diesel Engine: EMD-G8
Compression: 2 Steps
Transmission: Diesel Electric
Generator-Motor Traction: DC-DC
Fuel Capacity: 1547 Liter
Sand Capacity: 251 Liters
Cooling Water Capacity: 412 liters

dimensions:
Width gauge (track gauge): 1067 mm
The length of the body (body): 13 106 mm
Body width: 2794 mm
Maximum height: -
Distance axle: 3200 mm
Drive wheel diameter: 1016 mm
Idle wheel diameter: 889 mm
weight
Empty weight: 70 tons
Weight ready: 74.8 tons
Adhesion Weight: 49.6 tons

Motor diesel
Type: EMD 8-567 C (caterpillar)
Type: 2-step, blower

Engine power: 950 HP
Power to the generator / converter: 875 HP
Traction motor / converter
Number of traction motors: 4
Type of bike: D-29, direct current
Type of generator: GM D-15E, direct current

performance:
Maximum speed: 110 km / h
capacity
Fuel: 1900 lt
Lubricating Oil: 500 lt
Cooling water: 700 lt
Sand: 340 lt

Other:
Brake system: Compressed air, dynamic, parking
Compressor Type: WBO, Gardner Denver


Lokomotif BB 200 buatan pabrik General Motors adalah lokomotif diesel elektrik tipe pertama dengan transmisi daya DC - DC yang sudah digunakan di Jawa sejak akhir tahun 1957. Lokomotif ini memiliki daya mesin sebesar 950 HP dengan susunan gandar (A1A)(A1A), yakni dengan dua bogie bergandar 3, namun masing-masing hanya 2 gandar yang digerakkan oleh motor traksi. Hal ini dibuat agar tekanan tiap-tiap gandarnya rendah, dan tidak melampaui daya dukung jaringan rel KA ketika itu.
Lokomotif ini kemudian dioperasikan oleh Daop 4 Semarang dan Divisi Regional III Sumsel.dan disimpan di beberapa dipo lokomotif, antara lain :
Dipo Lokomotif Semarang Poncol (BB200-21, BB200-29)
Dipo Lokomotif Tanjung Karang (BB200-07, BB200-14)

Profil lokomotif BB200:


Panjang body : 13106 mm
Lebar body : 2794 mm
Berat kosong : 70 ton
Daya mesin : 950 HP
Jumlah motor traksi : 4 buah
Kecepatan maksimum : 110 km/jam
Mesin
Mesin Diesel :EMD-G8
Kompresi : 2 Langkah
Transmisi : Diesel Electric
Generator-Motor Traksi : DC-DC
Kapasitas Bahan Bakar : 1547 Liter
Kapasitas Pasir : 251 Liter
Kapasitas Air Pendingin : 412 liter

Dimensi:
Lebar sepur (track gauge): 1.067 mm
Panjang badan (body): 13.106 mm
Lebar badan: 2.794 mm
Tinggi maksimum: -
Jarak gandar: 3.200 mm
Diameter roda penggerak: 1.016 mm
Diameter roda idle: 889 mm
Berat
Berat kosong: 70 ton
Berat siap: 74,8 ton
Berat adhesi: 49,6 ton

Motor diesel
Tipe: EMD 8-567 C (caterpillar)
Jenis: 2 langkah, blower

Daya mesin: 950 HP
Daya ke generator/converter: 875 HP
Motor traksi/converter
Jumlah motor traksi: 4
Tipe motor: D-29, arus searah
Tipe generator: GM D-15E, arus searah

Performansi:
Kecepatan maksimum: 110 km/jam
Kapasitas
Bahan bakar: 1.900 lt
Minyak pelumas: 500 lt
Air pendingin: 700 lt
Pasir: 340 lt

Lain-lain:
Sistem rem: udara tekan, dinamik, parkir
Tipe kompresor: WBO, Gardner Denver


BBの機関車ゼネラルモーターズ200工場出荷時に内蔵ディーゼル電気機関車は、直流送電の最初のタイプです - DCはすでに1957年の終わり以来、Javaで使用されています。この機関車は、2つのボギーbergandar3で、車軸配置を持つ950馬力のエンジン(A1A)(A1A)、すなわちの力を持っていますが、それぞれがモーター駆動のトラクションのみ2車軸です。それはように各gandarnya圧力が低く作られており、当時の鉄道線路のネットワークの伝送容量を超えることはありません。
機関車は、後で他の人の間で、いくつかの機関車デポに格納Daop4スマランと地域分割III Sumsel.danによって運営されました:
機関車デポPoncolスマラン(BB200 BB200-21-29)
機関車デポタンジュンカラン(BB200-07、BB200-14)

プロフィール機関車BB200:


ボディ長:13106ミリメートル
ボディ幅:2794ミリメートル
空の重量:70トン
エンジンパワー:950 HP
トラクションモーターの数:4個
最大速度:毎時110キロ
マシン
ディーゼルエンジン:EMD-G8
圧縮:2ステップ
トランスミッション:ディーゼル電気
発電電動機のトラクション:DC-DCコンバータ
燃料容量:1547リットル
砂容量:251リットル
冷却水容量:412リットル

寸法:
幅ゲージ(軌間ゲージ):1067ミリメートル
本体(ボディ)の長さ:13106ミリメートル
ボディ幅:2794ミリメートル
最大の高さ: - 
距離アクスル:3200ミリメートル
1016ミリメートル:車輪径を駆動
アイドル車輪径:889ミリメートル
重量
空の重量:70トン
重量準備:74.8トン
接着重量:49.6トン

モーターディーゼル
タイプ:EMD8から567℃(毛虫)
タイプ:2段階、送風機

エンジンパワー:950 HP
875 HP:ジェネレータ/ Aコンバータへの電源
トラクションモーター/ Aコンバータ
トラクションモーターの数:4
自転車のタイプ:D-29、直流
ジェネレータの種類:GMのD-15E、直流

パフォーマンス:
最大速度:毎時110キロ
容量
燃料:1900 LT
潤滑油:500 LT
冷却水:700 LT
サンド:340 LT

その他:
ブレーキシステム:圧縮空気、ダイナミック、駐車場
コンプレッサータイプ:WBOの、ガードナーデンバー



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